Jak nauczyć się kontrolować swój głód?

person squeezing lemon

Jeżeli już na samą myśl o przejściu na dietę czujesz się głodny, to oznacza, że prawdopodobnie twój ośrodek sytości nie działa tak, jak powinien. To musisz zmienić. Powinieneś nauczyć się odczuwać prawdziwy głód, nie myląc go z chwilową ochotą na jakiś konkretny produkt. Gdy jesteś głodny, potrafisz zaspokoić się nawet kromką zwykłego chleba posmarowaną masłem. Skuteczna dieta odchudzająca musi nauczyć się jedzenia tylko wtedy, gdy rzeczywiście go potrzebujesz.

Bywa i tak, że gdy zbliża się planowana pora posiłku, totalnie nie czujesz się głodny. Jesteś akurat w trakcie wykonywania jakiejś czynności, która totalnie pochłania twoje myśli, więc aż nie chce ci się wstawać i iść do kuchni, a tym bardziej zajmować się długotrwałym gotowaniem, które wybiłoby cię z rytmu. Nie musisz tego robić. Wcale nie musisz jeść co cztery godziny, jeżeli uważasz, że taka częstotliwość posiłków nie jest dla ciebie dobra.

Skuteczna dieta na odchudzanie powinna być skuteczna dla ciebie, więc musisz dopasować ją do swoich potrzeb i swojego trybu życia. Skoro więc wiesz, że od dziesiątej do szesnastej zazwyczaj jesteś najbardziej produktywny i najlepiej ci się pracuje, obiad możesz zjeść dopiero o siedemnastej, a drugie śniadanie przed dziesiątą. Twój organizm szybko przywyknie do takich wyznaczonych pór posiłków. Nie musisz też za każdym razem jeść dokładnie o tych samych godzinach. Tak by było oczywiście najlepiej, ale jednak nie warto wmuszać w siebie jedzenia. Jeśli nie czujesz się głodny, po prostu nie jedz. Taką zasadą powinieneś się kierować.

Dodaj komentarz